Klasa o profilu marketingu sportowego znalazła się w ofercie II LO w naborze na rok szkolny 2018/2019, który dla trzecioklasistów z gimnazjów - w formie elektronicznej rekrutacji - rozpocznie się już 21 maja.
- Oprócz zajęć standardowych, wymaganych ogólnym programem, uczniowie tej klasy będą się przygotowywać do roli managera i organizatora sportu - tłumaczy Dariusz Jędrasiak, wicedyrektor II LO.
Absolwenci mają się zatem realizować w przyszłej pracy jako „opiekunowie” zawodników, klubów i wydarzeń, nie zaś jako zawodowi sportowcy. Główne tematy przewidzianych zajęć to m.in.: struktura klubów, kibic jako cel marketingu, pozyskiwanie sponsorów dla organizacji i zawodników różnych dyscyplin, czy dziennikarstwo sportowe. Główne tematy przewidzianych zajęć to m.in.: struktura klubów, kibic jako cel marketingu, pozyskiwanie sponsorów dla organizacji i zawodników różnych dyscyplin, czy dziennikarstwo sportowe.
Patronem klasy, która ruszy w II LO od września 2008 r. będzie Widzew Łódź.
- Widzewowi zawsze zależało i będzie zależeć na wychowaniu młodzieży zarówno poprzez sport, jak i szeroko pojętą edukację - tłumaczył Przemysław Klementowski, prezes zarządu Widzew Łódź S.A., wyrażając zgodę na współpracę klubu ze szkołą.
Jak informuje II LO, podczas spotkań z szefostwem klubu ustalona została koncepcja, w której uczniowie będą realizowali projekty marketingowe i multimedialne. Zyskają oni także okazje do uczestniczenia w organizacji meczów Widzewa, aby w ten sposób „na żywym organizmie” podglądać pracę osób odpowiedzialnych za marketing w wielkim klubie sportowym.
II LO będzie z Widzewem realizować drugą edycję swojego programu. Patronem pierwszej (zrealizowanej w szkole w latach 2015-2018) była Skra Bełchatów.
Ponadto uczniowie gościli m.in.: Artura Partykę (jako zawodnik medalista olimpijski w skoku wzwyż, zaś obecnie m.in. marketingowiec), Marka Plawgo (były sprinter, dziś marketingowiec), Małgorzatę Niemczyk (po zakończeniu kariery siatkarskiej - posłanka) oraz Aleksandrę Urbańczyk (pływaczka).
W łódzkiej „dwójce” nie zabrakło też spotkań z takimi profesjonalistami jak Paweł Stalmach (odpowiedzialny za wizerunek Marcina Gortata) czy Michał Sieczko (szef Sysko Management, firmy, która zajmuje się działaniami przy produkcji wydarzeń sportowych – igrzysk olimpijskich, narciarskich mistrzostw świata czy Pucharu Świata w skokach narciarskich w Zakopanem).
Więcej o ofercie klasy marketingu sportowego oraz o zajęciach w niej realizowanych będzie można dowiedzieć się podczas drzwi otwartych szkoły w dniu 12 maja 2018 r. w godzinach 9 - 13. II LO im. Gabriela Narutowicza mieści się przy ul. Nowej 11/13.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?