Bitwy powiatów, czyli pomysł na frekwencję. Pierwsza walka – chwyciła

Jakub Lisowski
Spotkanie Pogoni z Wisłą oglądało ok. 8300 kibiców.
Spotkanie Pogoni z Wisłą oglądało ok. 8300 kibiców. Andrzej Szkocki/Polska Press
- Z naszej promocji skorzystało 521 kibiców z powiatu gryfińskiego. Około 40 procent z nich to nowi fani, którzy na stadionie byli po raz pierwszy – mówi Krzysztof Ufland.

Pierwszą „Bitwę Powiatów” Pogoń Szczecin rozpoczęła blisko dwa tygodnie przed spotkaniem Portowców z Wisłą Kraków. Walczyli fani z powiatu gryfińskiego z tym stargardzkim, a więc dwa powiaty w których nie brakuje sympatyków Pogoni, którzy za zespołem jeżdżą również po całej Polsce. Dzięki wygranej fani z powiatu gryfińskiego mogli zakupić bilety za złotówkę.

- Co nas szczególnie cieszy, to fakt, że około 40 procent z tej liczby to osoby, które wyrobiły kartę kibica, a więc są były na meczu po raz pierwszy lub wróciły na Pogoń po dłuższej przerwie – mówi Krzysztof Ufland, rzecznik prasowy Pogoni. - Akcja będzie kontynuowana. Przed meczem z Jagiellonią Białystok do "walki" stają powiat myśliborski i pyrzycki. Liczymy, że fanów zwycięskiego powiatu będzie na meczu z "Jagą" jeszcze więcej. Frekwencja na inauguracji [8300], biorąc pod uwagę okres wakacyjny, była zadowalająca. Chcielibyśmy, by na każdym meczu w Szczecinie było przynajmniej osiem tysięcy ludzi.

Na klubowym facebooku w poniedziałek rozpoczęła się rywalizacja, która potrwa do niedzieli (23 lipca, godz. 20). Polegała na zebraniu jak największej liczby reakcji przyporządkowanej do danego powiatu. Liczą się tylko reakcje pod postem głównym, bez reakcji w udostępnieniach. Stawką bilety za 1 zł. - Głosować mogą wszyscy kibice Pogoni, ale w interesie mieszkańców danego powiatu jest to, aby informować o meczu i zachęcać do głosowania swoich znajomych – dodaje Ufland.

Zakończeniem akcji będzie podsumowanie i nagrodzenie tych powiatów, które jesienią najchętniej brały udział w naszej akcji, a więc pojawiały się najliczniej na stadionie.

- Niebawem uruchomimy akcję kierowaną do nowych kibiców. Fani, którzy wyrobią karty kibica, będą mogli kupić bilety na drugi i trzeci mecz taniej. Warunkiem będzie jedynie to, aby były to spotkania następujące bezpośrednio po sobie. Mamy też inne pomysły, które będziemy wdrażać w najbliższym czasie – zapowiada rzecznik Pogoni.

Oczywiście najlepiej na trybuny przyciągną fanów dobre wyniki zespołu, ale Pogoń walczy też na innych płaszczyznach. Nowe stroje zespołu też „przyciągają”.

- Do sprzedaży trafiło w pierwszej kolejności 800 koszulek. Ich sprzedaż jest zadowalająca, cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem. Kibice zwracają uwagę na element związany z 70-leciem Pogoni i chwalą ten pomysł – mówi Ufland.

Rzecznik klubu odrzuca też sugestię, by Karty Kibice stanowiły frekwencyjny problem w Szczecinie. Te będą obowiązywały do końca funkcjonowania obecnego stadionu, a obecnie ponad 60 tys. fanów Pogoni ma je wyrobione.

Transferowy hit w Ekstraklasie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Bitwy powiatów, czyli pomysł na frekwencję. Pierwsza walka – chwyciła - Głos Szczeciński

Wróć na gol24.pl Gol 24