Rodzina kotów poszerzyła się o Jaguara XF

Tomasz Szmandra
Nowy model skonstruowano w oparciu o studyjny egzemplarz C-XF, który został zaprezentowany podczas ubiegłorocznego salonu samochodowego w Detroit.

Nowy model skonstruowano w oparciu o studyjny egzemplarz C-XF, który został zaprezentowany podczas ubiegłorocznego salonu samochodowego w Detroit.

Konstruktorom udało się uzyskać świetny współczynnik oporu powietrza Cx o wartości 0.29, a to oznacza mniejszy hałas, mniejsze zużycie paliwa i wyższą prędkość maksymalną.

Stylistycznie auto jest bardziej zbliżone do coupé niż do typowego reprezentacyjnego sedana. Ma prawie 5 m długości i w komfortowych warunkach może nim podróżować 5 dorosłych osób. Bagażnik ma pojemność 540 l (500 l z kołem zapasowym). Można ją zwiększać do 970 l składając oparcia tylnej kanapy.

We wnętrzu zaskoczenie, zwłaszcza dla klientów o bardziej konserwatywnych gustach. Jest elegancko i bardzo nowocześnie, ale próżno tu szukać klasycznych rozwiązań znanych z poprzedniego modelu. Materiały wykończeniowe są oczywiście najwyższej jakości. Eleganckie orzechowe drewno przeplatane jest "dostojnym" aluminium.

Skórzane fotele są regulowane nawet w 16. zakresach, podgrzewane oraz chłodzone. Zamiast tradycyjnych przełączników wszędzie umieszczono klawisze dotykowe, a także zbliżeniowe. Większością urządzeń steruje centralny ekran dotykowy. Obsługuje on m.in. potężny, 440-watowy system audio z radiem przystosowanym do odbioru stacji cyfrowych.

Do napędu Jaguara mogą zostać użyte cztery silniki: diesel 2.7/207 KM, oraz benzynowe 3.0 V6/238 KM, 4.2 V8/300 KM, a także 4.2 V8 z doładowaniem mechanicznym o mocy 416 KM. Wszystkie jednostki współpracują z automatyczną, 6-stopniową skrzynią przekładniową. Zamiast tradycyjnego drążka zmiany biegów obsługuje ją zamontowane na konsoli środkowej okrągłe pokrętło, które umożliwia wybór trybu pracy przekładni. Biegi można zmieniać także sekwencyjnie, za pomocą łopatek pod kierownicą.

Najtańszy XF kosztuje 220 tys. zł. W tej cenie otrzymuje się samochód z silnikiem wysokoprężnym 2,7 l. Tyle samo kosztuje wersja z benzynową jednostką 3,0 l. Najdroższy (370 tys. zł) jest Jaguar napędzany silnikiem rozwijającym moc 416 KM.

Jaguar to obecnie własność indyjskiego koncernu Tata. Hindusi kupili go wraz z Land Roverem od Forda (za 2,3 mld dolarów), do którego brytyjska marka należała od roku 1989 (Land Rover od 2000 r.) Na razie Jaguary produkowane będą w Wielkiej Brytanii, ale nie wiadomo czy w przyszłości liniie montażowe nie zostaną przeniesione do Indii, gdzie koszty pracy są zdecydowanie niższe niż na Wyspach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na i.pl Portal i.pl