Wisła znalazła się na czele zestawienia po raz pierwszy od 14 miesięcy. Poprzednio zespół z Reymonta był najbardziej medialnym klubem ligi w maju 2010 roku, gdy przegrał z Lechem Poznań rywalizację o mistrzostwo Polski. Tym razem poznański klub znalazł się dopiero na czwartym miejscu - przed Cracovią, Polonią Warszawa i Zagłębiem Lubin. Dopiero na ósmej lokacie uplasowała się Jagiellonia Białystok - czwarty z klubów reprezentujących Polskę na arenie międzynarodowej. Zespół z Białegostoku odpadł już 7 lipca, dlatego jego występ nie przysporzył klubowi wielkiego zainteresowania.
Co ciekawe, to jednak Śląsk Wrocław okazał się najczęściej opisywanym zespołem w samej prasie. Wisła w tym zestawieniu była trzecia, ale zdominowała najważniejsze portale internetowe, dzięki czemu znalazła się na pierwszym miejscu klasyfikacji łącznej. W przypadku Śląska niezwykle dużym zainteresowaniem cieszyła się konfrontacja z Dundee United. Wyeliminowanie Szkotów sprawiło, że wrocławianie zanotowali największą liczbę publikacji na pierwszych stronach. Analitycy agencji informacyjnej „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podali, że w ciągu miesiąca było ich 30, o sześć więcej aniżeli o Wiśle Kraków. Po 23 takie teksty miały Cracovia i Lech Poznań. Najmniej medialnym klubem T-Mobile Ekstraklasy okazał się beniaminek - Podbeskidzie Bielsko-Biała.
Na drugim froncie pierwsze miejsce ze zdecydowaną przewagą nad resztą stawki zajęła Polonia Bytom. Drużyna z Górnego Śląska wyprzedziła Arkę Gdynia oraz Zawiszę Bydgoszcz. Czwarte miejsce należy do Warty Poznań, a piąte do Wisły Płock. Warto zwrócić uwagę, że gdyby Polonię Bytom zestawić z drużynami z wyższej ligi, znalazłaby się ona tuż za pierwszą dziesiątką - na jedenastym miejscu. Najmniej publikacji spośród klubów pierwszoligowych dotyczyło tych z małych miasteczek - Termaliki Bruk-Bet Nieciecza, Dolcanu Ząbki i Kolejarza Stróże.
Badanie POLSKA PIŁKA przeprowadzone zostało na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz 20 najpopularniejszych portali internetowych. W lipcu 2011 przeanalizowano 14,8 tys. publikacji. Łącznie od początku badania - czyli od 1 marca 2010 do 31 lipca 2011 analitycy wzięli pod uwagę około 210 tys. informacji.
Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?